Anna Szumacher

Anna Szumacher

Tłumaczka, redaktorka, pisarka, dziennikarka, korepetytorka – w zależności od układu gwiazd i aktualnych potrzeb – z wykształcenia archeolog. Autorka głównie fantastyczna i zwolenniczka tezy, że jeśli pomysł jest głupi, ale działa, to nie jest głupi. Dumna matka kilkudziesięciu opowiadań i dwóch serii fantastycznych: trylogii Słowotwórczyni i cyklu Marii Dee oraz kilku jeszcze niewydanych powieści. Miłośniczka wszelkiego rodzaju portal fantasy, czemu daje upust w obecnie pisanych książkach. Gorliwa wyznawczyni kawy, czekolady i puchatych dresów. Pisze od zawsze, a jej pierwsza książka składa się z dwóch nabazgranych kredką stron i własnoręcznie narysowanej okładki.

Program

schedule 19:00 - 19:50, piątek

location_on Sala 215 (Centrum Kultury i Sztuki)

person Marcin "Koń" Kończewski, person Kapitan Fandom, person Anna Szumacher, person Julianna

label Panel dyskusyjny

layers Blok Panelowy

Legendarne i magiczne stworzenia w różnych podgatunkach fantasy

Legendarne stworzenia takie jak wampiry, smoki, jednorożce, czy hipogryfy wydają się nieodłącznym elementem książek fantasy. Ale mamy różne podgatunki fantasy: high fantasy, dark fantasy, urban fantasy, cosy fantasy… a w nich ujęcie i znaczenie poszczególnych legendarnych i magicznych stworzeń zmienia się. Które spojrzenie i które stworzenie uznać można za najciekawsze, które za klasyczne, które za najdziwniejsze…? O tym i o wielu innych aspektach sprawy porozmawiają nasi paneliści.

schedule 17:30 - 18:50, piątek

location_on Sala 215 (Centrum Kultury i Sztuki)

person Aleksandra Klęczar, person Artur "Dzikowy" Olchowy, person Anna Szumacher, person Anna "Chili" Traut-Seliga

label Panel dyskusyjny

layers Blok Panelowy

Etnograficzne i etnologiczne fundamenty fantastyki

U podstaw każdej udanej książki stoi dobry research i mocne osadzenie fabuły w realiach świata przedstawionego w powieści. Ale jak umocować fabułę w świecie? Dobrym narzędziem jest np. wykorzystanie schematów i archetypów znanych z legend, mitów, obrzędów, folkloru. Czy ta droga światotwórstwa jest dla każdego? Czy to naprawdę jest droga do literackiego sukcesu?