Bruno Grigori

Bruno Grigori

Bruno Grigori / Borys Zajączkowski - Projektant gier, pisarz, dziennikarz, redaktor, wykładowca. Rocznik 1972. Absolwent Nowodworka i Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor i współautor gier komputerowych i planszowych (“Frostpunk”, “This War of Mine”, “Digital Warriors”, “The Alters”), zawodowo związany ze studiem deweloperskim 11 bit studios. Projektowania gier nauczał w GameDev School oraz w Warszawskiej Szkole Filmowej. Autor powieści, nowel i opowiadań (“Zły człowiek”, “Zaćmienie gwiazd”, “Dni trochę inne”). Były redaktor naczelny serwisu Gry-OnLine. Prywatnie ojciec czwórki dzieci, miłośnik gier, kucharz-samouk i początkujący motocyklista.

Program

schedule 13:00 - 14:20, niedziela

location_on Sala kinowa S2 (Kinoteatr Polonez)

person Bruno Grigori

label Prelekcja/ wykład

layers Blok Popularno-naukowy

Czy sztuczna inteligencja zyska świadomość?

Tematy, które chcę poruszyć, jest kilka i o części z nich mamy, jako ludzkość, niewielkie pojęcie: jaką rolę pełni umysł, czym jest inteligencja, co jest źródłem świadomości, czy co to jest życie. Ale też są takie, o których wiemy więcej, bo sami je stworzyliśmy: systemy doradcze, przetwarzanie danych rozproszonych lub wreszcie sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Nad częścią tych zagadnień zastanawiamy się od zaledwie kilku do kilkudziesięciu lat, a nad innymi od lat tysięcy.

warning Tematyka wykluczeń i dyskryminacji, Religia i wierzenia

schedule 19:30 - 20:50, piątek

location_on Sala 213 (Centrum Kultury i Sztuki)

person Bruno Grigori

label Prelekcja/ wykład

layers Blok Miś-Mysz

Jestem projektantem gier – co to znaczy?

Czy praca projektanta gier zaczyna się, czy kończy na wpadnięciu na pomysł? Czy projektant jest potrzebny przez cały okres produkcji gry? Jakie zdolności, umiejętności, doświadczenie i wiedzę powinien projektant posiadać? Jak w praktyce prezentuje się praca projektanta gier? Czyli pogadanka o projektowaniu gier, wsparta... dość długim doświadczeniem.

schedule 21:00 - 22:20, piątek

location_on Sala 215 (Centrum Kultury i Sztuki)

person Artur "Dzikowy" Olchowy, person Bruno Grigori, person Janusz ''Sinister'' Stankiewicz , person Koń Movie

label Panel dyskusyjny

layers Blok Panelowy

007 na zakręcie - jak zmieniało się kinowe oblicze Bonda na przestrzeni lat?

Dotąd udawało im się to całkiem nieźle, a tajny agent jej (obecnie już… jego) Królewskiej Mości - mimo wzlotów i upadków - zawsze wychodził z zagrożenia obronną ręką uzbrojoną w coraz to ciekawszy zegarek podarowany przez Q. Pytanie, jak ten szowinista, James Bond, przetrwał zmieniające się czasy i podbił kino na przeszło 50 lat?

schedule 15:30 - 17:20, sobota

location_on Sala 215 (Centrum Kultury i Sztuki)

person Bruno Grigori, person Kapitan Fandom, person Marvecc, person Agata "Juni"corn"" Szyszczyńska

label Panel dyskusyjny

layers Blok Panelowy

Fabuła, która wciąga - czy gry potrafią opowiadać lepiej niż filmy/seriale?

Zaczęło się od gry, a potem powstał serial, film, a nawet całe uniwersum. Coraz częściej to właśnie gry są źródłem opowieści, które trafiają na ekrany... choć nie zawsze w takiej formie, jaką znają gracze. Porozmawiamy o tym, jak gry budują wciągające fabuły, dlaczego twórcy ekranizacji czasem je zmieniają i czy to właśnie gry najlepiej opowiadają historie.

schedule 13:30 - 14:50, sobota

location_on Sala koncertowa (Centrum Kultury i Sztuki)

person Bruno Grigori, person Marcin "Sergiusz" Przybyłek , person Marvecc, person Agata "Juni"corn"" Szyszczyńska

label Panel dyskusyjny

layers Blok Panelowy

Gry dawniej i teraz - jak nowa generacja twórców wpływa na gameplay?

Kiedyś gry tworzyli pasjonaci – dziś coraz częściej stoi za nimi wielki budżet i jeszcze większe oczekiwania finansowe. Czy pogoń za zyskiem wypiera kreatywność? A może po prostu zmieniły się priorytety? Porozmawiamy o tym, jak nowe pokolenie twórców i realia rynku wpływają na gameplay – i czy da się dziś jeszcze zrobić grę „dla frajdy”, a nie tylko „dla hajsu”.

schedule 22:30 - 23:50, sobota

location_on Sala 215 (Centrum Kultury i Sztuki)

person Bruno Grigori, person Karolina Mogielska, person Piotr W. Cholewa, person Iga Radomska

label Panel dyskusyjny

layers Blok Plenerowy

Moje życie pełne anegdot

„A jak deszcz będzie padał pod kątem?” (W.P.) Przygotujcie się na dawkę humoru, refleksji i odrobiny magii. Życie pełne anegdot inspirowane fantastyką, epickimi przygodami i niecodziennymi sytuacjami.

schedule 19:00 - 19:50, sobota

location_on Sala 215 (Centrum Kultury i Sztuki)

person Bruno Grigori, person Marcin "Sergiusz" Przybyłek , person Anna "Chili" Traut-Seliga, person Piotr Firek

label Panel dyskusyjny

layers Blok Panelowy

Czy nieśmiertelni żyją pośród nas?

Wieść niesie, że już w 2015 roku urodziła się pierwsza osoba, która - jeśli nie będzie chciała - nie umrze. Życie wieczne na Ziemi umozliwi jej rozwijająca się dynamicznie technologia medyczna i inżynieria genetyczna. Co to oznacza dla naszej planety? Jak rysuje się nasza przyszłość? I - co ważne - Jak na nieśmiertelność przygotowały nas teksty kultury różnych cywilizacji i epok?