
Bruno Grigori
Bruno Grigori / Borys Zajączkowski - Projektant gier, pisarz, dziennikarz, redaktor, wykładowca. Rocznik 1972. Absolwent Nowodworka i Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor i współautor gier komputerowych i planszowych (“Frostpunk”, “This War of Mine”, “Digital Warriors”, “The Alters”), zawodowo związany ze studiem deweloperskim 11 bit studios. Projektowania gier nauczał w GameDev School oraz w Warszawskiej Szkole Filmowej. Autor powieści, nowel i opowiadań (“Zły człowiek”, “Zaćmienie gwiazd”, “Dni trochę inne”). Były redaktor naczelny serwisu Gry-OnLine. Prywatnie ojciec czwórki dzieci, miłośnik gier, kucharz-samouk i początkujący motocyklista.
Program
13:00 - 14:20, niedziela
Sala kinowa S2 (Kinoteatr Polonez)
Bruno Grigori
Prelekcja/ wykład
Blok Popularno-naukowy
Czy sztuczna inteligencja zyska świadomość?
Tematy, które chcę poruszyć, jest kilka i o części z nich mamy, jako ludzkość, niewielkie pojęcie: jaką rolę pełni umysł, czym jest inteligencja, co jest źródłem świadomości, czy co to jest życie. Ale też są takie, o których wiemy więcej, bo sami je stworzyliśmy: systemy doradcze, przetwarzanie danych rozproszonych lub wreszcie sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Nad częścią tych zagadnień zastanawiamy się od zaledwie kilku do kilkudziesięciu lat, a nad innymi od lat tysięcy.
Tematyka wykluczeń i dyskryminacji, Religia i wierzenia
19:30 - 20:50, piątek
Sala 213 (Centrum Kultury i Sztuki)
Bruno Grigori
Prelekcja/ wykład
Blok Miś-Mysz
Jestem projektantem gier – co to znaczy?
Czy praca projektanta gier zaczyna się, czy kończy na wpadnięciu na pomysł? Czy projektant jest potrzebny przez cały okres produkcji gry? Jakie zdolności, umiejętności, doświadczenie i wiedzę powinien projektant posiadać? Jak w praktyce prezentuje się praca projektanta gier? Czyli pogadanka o projektowaniu gier, wsparta... dość długim doświadczeniem.
21:00 - 22:20, piątek
Sala 215 (Centrum Kultury i Sztuki)
Artur "Dzikowy" Olchowy, Bruno Grigori, Janusz ''Sinister'' Stankiewicz , Koń Movie
Panel dyskusyjny
Blok Panelowy
007 na zakręcie - jak zmieniało się kinowe oblicze Bonda na przestrzeni lat?
Dotąd udawało im się to całkiem nieźle, a tajny agent jej (obecnie już… jego) Królewskiej Mości - mimo wzlotów i upadków - zawsze wychodził z zagrożenia obronną ręką uzbrojoną w coraz to ciekawszy zegarek podarowany przez Q. Pytanie, jak ten szowinista, James Bond, przetrwał zmieniające się czasy i podbił kino na przeszło 50 lat?
15:30 - 17:20, sobota
Sala 215 (Centrum Kultury i Sztuki)
Bruno Grigori, Kapitan Fandom, Marvecc, Agata "Juni"corn"" Szyszczyńska
Panel dyskusyjny
Blok Panelowy
Fabuła, która wciąga - czy gry potrafią opowiadać lepiej niż filmy/seriale?
Zaczęło się od gry, a potem powstał serial, film, a nawet całe uniwersum. Coraz częściej to właśnie gry są źródłem opowieści, które trafiają na ekrany... choć nie zawsze w takiej formie, jaką znają gracze. Porozmawiamy o tym, jak gry budują wciągające fabuły, dlaczego twórcy ekranizacji czasem je zmieniają i czy to właśnie gry najlepiej opowiadają historie.
13:30 - 14:50, sobota
Sala koncertowa (Centrum Kultury i Sztuki)
Bruno Grigori, Marcin "Sergiusz" Przybyłek , Marvecc, Agata "Juni"corn"" Szyszczyńska
Panel dyskusyjny
Blok Panelowy
Gry dawniej i teraz - jak nowa generacja twórców wpływa na gameplay?
Kiedyś gry tworzyli pasjonaci – dziś coraz częściej stoi za nimi wielki budżet i jeszcze większe oczekiwania finansowe. Czy pogoń za zyskiem wypiera kreatywność? A może po prostu zmieniły się priorytety? Porozmawiamy o tym, jak nowe pokolenie twórców i realia rynku wpływają na gameplay – i czy da się dziś jeszcze zrobić grę „dla frajdy”, a nie tylko „dla hajsu”.
22:30 - 23:50, sobota
Sala 215 (Centrum Kultury i Sztuki)
Bruno Grigori, Karolina Mogielska, Piotr W. Cholewa, Iga Radomska
Panel dyskusyjny
Blok Plenerowy
Moje życie pełne anegdot
„A jak deszcz będzie padał pod kątem?” (W.P.) Przygotujcie się na dawkę humoru, refleksji i odrobiny magii. Życie pełne anegdot inspirowane fantastyką, epickimi przygodami i niecodziennymi sytuacjami.
19:00 - 19:50, sobota
Sala 215 (Centrum Kultury i Sztuki)
Bruno Grigori, Marcin "Sergiusz" Przybyłek , Anna "Chili" Traut-Seliga, Piotr Firek
Panel dyskusyjny
Blok Panelowy
Czy nieśmiertelni żyją pośród nas?
Wieść niesie, że już w 2015 roku urodziła się pierwsza osoba, która - jeśli nie będzie chciała - nie umrze. Życie wieczne na Ziemi umozliwi jej rozwijająca się dynamicznie technologia medyczna i inżynieria genetyczna. Co to oznacza dla naszej planety? Jak rysuje się nasza przyszłość? I - co ważne - Jak na nieśmiertelność przygotowały nas teksty kultury różnych cywilizacji i epok?